Všeobecné obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO VZDĚLÁVACÍ KURZY, PRAVIDELNOU ZÁJMOVOU ČINNOST (KROUŽKY), PŘÍMĚSTSKÉ TÁBORY, EXKURZE A DALŠÍ AKCE
dále „obchodní podmínky“
Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti poskytovatele vzdělávacích mimoškolních služeb (dále jen „poskytovatel“) a účastníka vzdělávání (dále jen „účastník“). Jakkoliv je účastníkem vzdělávacího programu nezletilý žák, účastníkem se pro účely těchto obchodních podmínek myslí nejen žák, ale i jeho zákonný zástupce. Objednatel je zákonný zástupce účastníka mladšího 18 let či jiná zletilá osoba. Právní jednání za žáka činí jeho zákonný zástupce. Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami upravené, se řídí zejména školským zákonem (zák. č. 561/2004 Sb.), vyhláškou o zájmovém vzdělávání (vyhl. č. 74/2005 Sb.), dále pak občanským zákoníkem (zák. č. 89/2012 Sb.), zákonem o obchodních korporacích (zák. č. 90/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zák. č. 634/1992 Sb.).
Identifikační údaje pořadatel:
Plzeňská krajská rada dětí a mládeže, z.s. (dále „PKRDM“ či poskytovatel),
Skupova 4a, 301 00 Plzeň,
IČO 26632110
Staturární orgán: Martina Weberová, předseda
Obecná pravidla konání akcí
- Tyto podmínky se týkají pouze placených akcí, na které je třeba předchozí registrace (například kurzy, kroužky či příměstský tábor); nejsou tedy volně přístupné veřejnosti. Veškeré akce, není-li určeno jinak, se konají v centru Skupovka (Skupova 4a, Plzeň), které PKRDM provozuje.
- Rozsah nabídky kurzů, kroužků, táborů a dalších akcí, včetně jejich ceny, je dán aktuální nabídkou poskytovatele v době objednané služby.
- Termíny a časy jednotlivých akcí jsou uveřejněny a aktualizovány na webových a facebookových stránkách centra Skupovka. Změny budou rovněž rozesílány na zadaný email účastníka. Účastník je povinen tyto aktuální informace průběžně sledovat a s případnými změnami se včas seznámit.
- Nabídku kurzů a dalších akcí, které PKRDM pořádá, naleznete na webových stránkách (www.pkrdm.cz) či ve volnočasovém centru Skupovka, v němž organizace sídlí, a v němž akce většinou probíhají, nebo v jiných propagačních materiálech. Tyto informace však nejsou závazným návrhem na uzavření smlouvy; tím je až řádně vyplněná objednávka účastníka.
- Předmětem smluvního vztahu je závazek poskytovatele zajistit poskytnutí služeb dle parametrů uveřejněných v nabídce a tomu odpovídající závazek účastníka zaplatit za poskytnutí těchto služeb poskytovatele sjednanou cenu.
- Objednatel přihlásí na akci pouze takového účastníka, který je schopen se akce plnohodnotně účastnit a nepotřebuje individuální a nadstandardní péči či podmínky.
- Rozsah nabídky kurzů, táborů a dalších akcí, včetně jejich ceny, je dán aktuální nabídkou pořadatele v době objednané služby. Tyto informace však nejsou závazným návrhem na uzavření smlouvy; tím je až řádně vyplněná přihláška účastníka.
Přihlášení a platba
- Účastník je na akci přihlášen po vyplnění a zaslání závazné objednávky, která je dostupná na webu PKRDM.
- Objednateli vzniká po přihlášení povinnost uhradit poplatek za akci a to nejpozději do 7 dnů od potvrzení přihlášky účastníka na akci nebo nejpozději před začátkem akce, podle toho, která skutečnost dříve nastane a nebude-li oběma stranami dohodnuto jinak. Jeho místo je platné až po zaplacení. V případě omezeného počtu míst se bere zřetel na posloupnost plateb.
- Objednatel je povinen uvádět na přihlášce pravdivé a úplné údaje, v opačném případě není poskytovatel povinen zajišťovat služby, k nimž jsou tyto informace potřeba. Poskytovatel neodpovídá za nedohledání nebo opožděné dohledání platby, která neměla všechny náležitosti.
- Do doby, do níž není za účastníka uhrazen poplatek, může dát poskytovatel přednost jinému zájemci, který zaplatil za akci dříve. O této skutečnosti uvědomí poskytovatel objednatele a vztah mezi nimi se tím považuje za skončený.
- Okamžikem, kdy poskytovatel obdrží od objednatele platbu za akci, rezervuje se účastníkovi místo na akci; pouze v případě, že již byla kapacita akce mezitím naplněna, má objednatel právo zvolit si jiný volný termín či požadovat vrácení poplatku.
- Cena konkrétních akcí zveřejněná na webových stránkách www.pkrdm.cz, je platná v době objednání akce, pokud není dohodnutá odlišná částka.
- Částku je možné zaplatit převodem na účet poskytovatele, či uhradit osobně v hotovosti (po předchozí domluvě). Není-li do konce termínu částka za akci zaplacena, je poskytovatel oprávněn odmítnout účastníkovi poskytování služeb.
Obecná pravidla
- Předmětem smluvního vztahu je závazek poskytovatele zajistit poskytnutí služeb dle parametrů uveřejněných v nabídce a tomu odpovídající závazek objednatele / účastníka zaplatit za poskytnutí těchto služeb poskytovatele sjednanou cenu.
- Vyplněním přihlášky objednatel / účastník stvrzuje, že se v plném rozsahu podrobně seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, a že s nimi bez výhrad souhlasí. Tyto podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy o poskytování služeb.
- Vyplněním přihlášky dále objednatel / účastník stvrzuje, že se seznámil s Provozním řádem budovy a s Všeobecnými zásadami BOZP platnými pro objekt Skupovka (v případě pořádání kurzu i jinde), a že je mu dostatečně znám jeho zdravotní stav, přičemž tento zdravotní stav mu ani částečně nebrání ve využití služeb pořádající organizace.
Povinnosti účastníka
- Účastník je povinen se při účasti na akcích řídit pokyny poskytovatele či jiných osob poskytujících služby účastníkům na straně pořádající organizace. Účastník je povinen dodržovat provozní řád, který je vyvěšen v budově, kde se akce koná.
- Během účasti na akcích je účastník povinen chovat se slušně, dodržovat zásady hygieny i slušného chování, nesmí narušovat průběh akce a ostatní účastníky a respektovat Všeobecné zásady BOZP.
- Pokud se účastníkovi během akce zhorší jeho zdravotní stav natolik, že není schopen pokračovat v programu, musí tuto skutečnost oznámit poskytovateli, či lektorovi a ukončit svoji účast na dané akci.
- Poskytovatel důrazně doporučuje všem účastníkům, aby s sebou nepřinášeli vyšší finanční částky, či jiné cennosti. Účastník je povinen si své věci hlídat, za jejich ztrátu, či poškození nenese pořadatel žádnou odpovědnost.
Účast dětí na akcích
- Osoby mladší 18 let se mohou účastnit akcí pouze s výslovným souhlasem alespoň jednoho z rodičů či jiného zákonného zástupce. Podmínky účasti a doprovodu mladších osob upravují podmínky konkrétních akcí uvedených na přihláškách k jednotlivým akcím.
- Rodiče či jiní zástupci odpovídají za děti a jimi případně způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob, zranění či jiné újmy způsobené dítěti, až do okamžiku, kdy dítě převezme při vstupu do učebny či jiného místa konání akce lektor, či jiná pověřená osoba poskytovatelem a po ukončení dané akce, ihned po převzetí dítěte od lektora tamtéž. Rodiče, či jiný pověřený doprovod, je povinen vykonávat dohled nad dítětem po celou dobu, kdy se nachází v prostorách poskytovatele. Pokud se dítě účastní akce bez doprovodu, nepřebírá nad ním pořadatel dohled, vyjma doby pobytu dítěte v učebně po dobu konání akce (např. kroužku).
- V případě úrazu v době konání akce, je zástupce oprávněn neodkladně o této skutečnosti informovat pořadatele.
Odpovědnost za škodu
- Účastník odpovídá za škodu, kterou způsobí poskytovateli nebo jiné třetí osobě v souvislosti se svou účastí na akci.
- Poskytovatel odpovídá účastníkům za škody na zdraví či majetku, pokud byla tato škoda způsobena poskytovatelem, či příslušným lektorem úmyslně, nebo v důsledku nedbalosti.
- Poskytovatel neodpovídá za škody na zdraví či majetku, které si účastník způsobí úmyslně, z neopatrnosti, nedbalosti či přeceněním svých fyzických sil.
- Poskytovatel nenese odpovědnost na škody na zdraví či majetku, které vzniknou účastníkovi kvůli nedodržování bezpečnostních či jiných pokynů poskytovatele.
Odstoupení od smlouvy ze strany poskytovatele
- Poskytovatel má právo odstoupit od smlouvy o poskytování služeb v případě, že okolnosti nezávisle na jeho vůli mu znemožňují poskytování služeb v dohodnutém i náhradním termínu. V tomto případě má účastník nárok na vrácení zaplacené ceny kurzu, či jeho nevyčerpatelné části, pokud dojde ke zrušení dlouhodobějšího kurzu až v průběhu konání tohoto kurzu. Smluvní strany se mohou rovněž dohodnout na poskytnutí jiné náhradní služby.
- Poskytovatel může v případě konkrétní aktivity stanovit minimální počet účastníků. Pokud počet účastníků nedosáhne této hranice, je poskytovatel oprávněn aktivitu nezahájit či zrušit.
- Poskytovatel je oprávněn odstoupit od smlouvy o poskytování služeb z důvodu hrubého porušení povinností účastníka plynoucích z těchto Všeobecných obchodních podmínek, z provozního řádu nebo z uzavřené smlouvy.
- Poskytovatel je oprávněn vyloučit z účasti na akci účastníka, který opakovaně a hrubým způsobem porušuje své povinnosti plynoucí z těchto podmínek.
- V případě zásahu vyšší moci, nemá poskytovatel vůči klientovi žádné povinnosti ani závazky. V případě ukončení aktivity předčasně z důvodu vyšší moci nemá klient nárok na vrácení zaplacené ceny za aktivitu.
- za vyšší moc se považuji války, občanské nepokoje, vyhlášení výjimečného či nouzového stavu, živelné katastrofy, pandemie a podobné situace.
- za vyšší moc se dále považuje i omezení činnosti poskytovatele v důsledku změny zákona či jiného legislativního opatření nebo zánik poskytovatele rozhodnutím jeho zřizovatele, pokud ten nestanoví jiný způsob vypořádání závazků poskytovatele.
Odstoupení od smlouvy ze strany objednatele / účastníka
- Objednatel / účastník má právo okamžitě odstoupit od smlouvy o poskytování služeb v případě hrubého porušení povinností poskytovatelem plynoucích z těchto Všeobecných obchodních podmínek či z uzavřené smlouvy o poskytování služeb. Objednatel / účastník má pak nárok na vrácení zaplacené ceny kurzu či ceny jeho nevyčerpané části, pokud dojde k odstoupení až v průběhu kurzu.
- Objednatel / účastník má právo odstoupit od smlouvy o poskytování služeb. V tomto případě má právo na storno poplatky a to v takovéto výši:
- vrácení 100 % z ceny objednaného kurzu pokud k odstoupení dojde do 14 dnů a déle před zahájením kurzu
- vrácení 50 % z ceny objednaného kurzu pokud k odstoupení dojde nejpozději do 14 - 7 dnů před zahájením kurzu
- vrácení 25 % z ceny objednaného kurzu pokud k odstoupení dojde nejpozději do 7 - 3 dnů před zahájením kurzu
- částka za kurz se nevrací, pokud dojde k odstoupení 3 a méně dní před pořádáním akce
Ochrana osobních údajů
- Objednatel / účastník stvrzuje zaplacením, že byl s obchodními podmínkami a zpracováním osobních údajů seznámen, rozumí jim a souhlasí s nimi. Tyto podmínky jsou na webu www.pkrdm.cz.
Závěrečná ustanovení
- Objednatel / účastník stvrzuje zaplacením, že byl s Podmínkami seznámen, rozumí jim a souhlasí s nimi. Tyto podmínky jsou na webu www.pkrdm.cz.